Strona główna Biuletynu Informacji Publicznej - www.bip.gov.pl
Urząd Miejski w Strzegomiu
Herb Urząd Miejski w Strzegomiu

Czwartek 27.04.2017

zaawansowane

Elektroniczna Skrzynka Podawcza

Elektroniczna Skrzynka Podawcza

 

Zgodnie z przepisami prawa 1 maja 2008 r. organy władzy publicznej zobowiązane są do przyjmowania dokumentów w postaci elektronicznej (wnoszenia podań i wniosków oraz innych czynności w postaci elektronicznej). ePUAP umożliwia instytucjom publicznym spełnienie tego wymogu poprzez udostępnienie infrastruktury usług pozwalających na założenie skrzynki podawczej. Skrzynka podawcza na ePUAP spełnia  wymogi prawa, a w szczególności:

  • wystawianie urzędowego poświadczenia odbioru zgodnego z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 września 2005 r. w sprawie warunków organizacyjno-technicznych doręczania dokumentów elektronicznych podmiotom publicznym;
  • współpraca ze sprzętowymi modułami bezpieczeństwa – HSM, spełniającymi wymogi techniczne określone w prawie;
  • obsługa dokumentów elektronicznie zgodnie z minimalnymi wymaganiami określonymi w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 11 października 2005 r. w sprawie minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych.

 

Elektroniczna Skrzynka Podawcza Gminy Strzegom działa w ramach rządowego projektu ePUAP prowadzonego przez Departament ds. Informatyzacji przy MSWiA.

 

 

Link do portalu ePUAP: www.epuap.gov.pl

Aby można było złożyć wniosek do urzędu konieczne jest posiadanie konta użytkownika na platformie ePUAP – konto jest bezpłatne.

 

Metody dostarczania dokumentów elektronicznych do Urzędu:

  1. Przekazanie dokumentu poprzez wypełnienie formularza bądź dołączenie podpisanego dokumentu on-line na stronie Elektronicznego Urzędu Podawczego;
  2. Dostarczenie dokumentów w godzinach pracy urzędu (7:30 – 15:30) do Biura Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Strzegomiu, parter, pokój 15, na następujących nośnikach danych:
    a. Dyskietka 1,44 MB
    b. Pamięć masowa USB 1.1 lub 2.0
    c. Płyta CD-RW

Wymienione nośniki muszą mieć możliwość zapisu Urzędowego Poświadczenia Odbioru.
Wymagania dla dokumentów elektronicznych dostarczanych do Urzędu:

  1. Dokumenty elektroniczne muszą być podpisane ważnym, kwalifikowanym podpisem cyfrowym w formacie Xades-Bes.
  2. Akceptowalne formaty załączników to:
    a. DOC, RTF
    b. XLS
    c. CSV
    d. TXT
    e. GIF, TIF, BMP, JPG
    f. PDF
    g. ZIP
  3. Wielkość wszystkich załączników dołączonych do jednego formularza (dokumentu elektronicznego) nie może przekroczyć 3MB.
  4. Dokumenty lub nośniki zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone.
     
Wytworzył:
Udostępnił:
Leszek Wójcik
(2008-05-16 09:39:00)
Ostatnio zmodyfikował:
Wojciech Laskowik
(2012-10-22 13:36:41)
 
 
ilość odwiedzin: 2906699

Biuletyn Informacji Publicznej wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.

Więcej informacji na stronie Polityki Prywatności.

X