☰ Menu Prawe Menu ☰
Urząd Miejski w Strzegomiu
Herb Gmina Strzegom

Czwartek 13.05.2021

A A A A
A A+ A++
zaawansowane

Wydział Spraw Obywatelskich

 

Wydział Spraw Obywatelskich

Naczelnik Wydziału: Edyta Łukaszonek
Tel: (74) 8560 557

Wydział Spraw Obywatelskich podlega bezpośrednio Zastępcy Burmistrza.

Do kompetencji i zadań Wydziału Spraw Obywatelskich należy w szczególności:

  1. udzielanie i cofanie zezwoleń na przeprowadzenie zgromadzeń i imprez masowych,
  2. prowadzenie spraw związanych z obsługą klienta (czynności meldunkowe, poświadczenia zameldowania, wymeldowania),
  3. udostępnianie danych osobowych z rejestru dowodów osobistych, z rejestru mieszkańców i rejestru zamieszkania cudzoziemców,
  4. prowadzenie spraw z zakresu repatriacji,
  5. prowadzenie aktualizacji rejestru wyborców oraz sporządzanie spisów wyborców,
  6. prowadzenie postępowań związanych z zameldowaniem i wymeldowaniem, anulowaniem czynności materialno-technicznych, w tym przygotowanie decyzji administracyjnych,
  7. obsługa rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców i obsługa programu Źródło,
  8. występowanie o nadanie Numeru Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności (PESEL),
  9. sporządzanie wykazów dzieci podlegających obowiązkowi szkolnemu i sporządzanie wykazów osób podlegających obowiązkowi wojskowemu,
  10. prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem wniosków i wydawaniem dowodów osobistych,
  11. przygotowanie materiałów dotyczących wyborów na ławników do sądów powszechnych,
  12. z zakresu rejestracji działalności gospodarczej - prowadzenie spraw związanych z podejmowaniem, zmianą, zawieszeniem, wznowieniem i zaprzestaniem prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby fizyczne:
    a) przyjmowanie wniosków o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
    b) przekształcanie wniosków na formę dokumentu elektronicznego i opatrzenie ich podpisem elektronicznym,
  13. prowadzenie ewidencji pól biwakowych oraz innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie,
  14. prowadzenie spraw związanych z udzieleniem, odmową udzielenia, cofaniem, zmianą i stwierdzeniem wygaśnięcia:
    a) licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką,
    b) zezwoleń na wykonywanie regularnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym,
    c) zezwoleń na wykonywanie regularnych specjalnych przewozów w krajowym transporcie drogowym,
  15. przyjmowanie wniosków o wydanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz współdziałanie i występowanie do Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, w sprawie wydania opinii o zgodności lokalizacji punktów sprzedaży z uchwałami Rady,
  16. prowadzenie spraw z zakresu zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
  17. nadzór nad jednostkami budżetowymi pod nazwą:
    a) Ośrodek Pomocy Społecznej, w tym w zakresie osób starszych oraz osób niepełnosprawnych,
    b) Warsztat Terapii Zajęciowej w Strzegomiu,
    c) Dzienny Dom Pobytu „Senior-Wigor" w Strzegomiu,
  18. opieka i aktualizacja tablicy informacyjnej „Formularze" znajdującej się na parterze Urzędu,
  19. realizacja zadań wynikających z przepisów ustawy: o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi, o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, o przeciwdziałaniu narkomanii,
  20. realizacja uchwał rady w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii.
Wytworzył:
Udostępnił:
Leszek Wójcik
(2008-05-05 12:21:34)
Ostatnio zmodyfikował:
Piotr Bubula
(2020-06-24 10:04:00)
 
 
liczba odwiedzin: 5531918

Biuletyn Informacji Publicznej wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.

X