☰ Menu Prawe Menu ☰
Urząd Miejski w Strzegomiu
Herb Gmina Strzegom

Czwartek 13.05.2021

A A A A
A A+ A++
zaawansowane

Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska

Wydział Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Wsi

Naczelnik Wydziału: Ewelina Kowalska
Tel: (74) 8560 537

Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska podlega bezpośrednio Burmistrzowi.

Do kompetencji i zadań Wydziału Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Wsi należy w szczególności:

  1. planowanie i nadzór inwestycji oraz remontów dróg gminnych wraz z infrastrukturą drogową,
  2. rozliczanie inwestycji i remontów drogowych zgodnie z zawartymi umowami, w tym weryfikacja kosztów i faktur,
  3. planowanie i nadzór nad wykonawstwem remontów sieci kanalizacji burzowej, przepustów i rowów burzowych,
  4. planowanie i nadzór nad wykonawstwem obiektów małej architektury,
  5. udział w organizowaniu przetargów na drogowe prace inwestycyjne i remontowe,
  6. efektywne wykorzystywanie środków finansowych przeznaczonych na drogowe zadania inwestycyjne i remontowe,
  7. dbałość o ład przestrzenny na terenie gminy i miasta,
  8. prowadzenie spraw z zakresu bezpieczeństwa i organizacji ruchu drogowego, konserwacji nawierzchni ulic, znaków drogowych, sygnalizacji świetlnej i urządzeń bezpieczeństwa ruchu, w tym kontrola stanu nawierzchni jezdni, ciągów pieszych, stanu oznakowania i oświetlenia ulic,
  9. przygotowywanie zezwoleń na zajmowanie pasa drogi, wnioskowanie o zaliczenie dróg do właściwych kategorii oraz zmian tych kwalifikacji,
  10. koordynowanie akcji zimowego utrzymania dróg,
  11. współpraca z innymi zarządcami dróg publicznych,
  12. planowanie i składanie do projektu budżetu zadań z zakresu remontów, modernizacji i inwestycji drogowych,
  13. obsługa strefy płatnego parkowania,
  14. prowadzenie spraw wynikających z przepisów o cmentarzach i chowaniu zmarłych oraz ich organizacji,
  15. prowadzenie spraw wynikających z porozumienia zawartego pomiędzy Wojewodą Dolnośląskim a Gminą Strzegom w sprawie powierzenia Gminie Strzegom obowiązku utrzymania grobów i cmentarzy wojennych, położonych na terenie Gminy Strzegom,
  16. prowadzenie spraw dotyczących organizacji i urządzania targowisk,
  17. prowadzenie spraw z zakresu gospodarki wodnej i ściekowej,
  18. wyznaczanie granic aglomeracji Strzegom, aktualizacja i zmiany planu aglomeracji na potrzeby Krajowego programu Oczyszczania Ścieków Komunalnych,
  19. prowadzenie kontroli stanu urządzeń melioracji szczegółowej,
  20. odbiory robót wykonywanych przez spółkę wodną w ramach środków budżetu gminy,
  21. ochrona i kształtowanie środowiska, w tym:
    a) przygotowywanie projektów decyzji zezwoleń drzew i krzewów,
    b) przygotowywanie projektów decyzji dotyczących ograniczeń pracy maszyn i urządzeń technicznych,
    c) przygotowywanie projektów postanowień opinii w sprawie gospodarki odpadami,
    d) przekazywanie informacji do WIOŚ dotyczącej ochrony środowiska przed hałasem oraz ochrony powietrza atmosferycznego,
    e) opiniowanie planów ruchu kopalń,
    f) przygotowywanie projektów decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach,
    g) wykonywanie zadań zleconych przez wyższe instytucje w zakresie ochrony środowiska,
    h) współdziałanie z organizacjami ekologicznymi,
    i) realizacja programów z zakresu ochrony środowiska, w tym prowadzenie spraw w ramach programu priorytetowego pn;"Ograniczenie niskiej emisji na obszarze województwa dolnośląskiego", w tym: przyjmowanie ankiet, wniosków o udzielenie dotacji oraz rozliczanie dotacji zgodnie z regulaminem udzielania dotacji celowej ze środków budżetu Gminy Strzegom w ramach w/w programu priorytetowego,
  22. prowadzenie spraw dotyczących ochrony zwierząt, w tym:
    a) przygotowywanie projektów decyzji na utrzymanie psów ras uznawanych za agresywne,
    b) przygotowywanie projektów decyzji w sprawie odebrania właścicielom lub opiekunom zwierząt traktowanych niehumanitarnie,
    c) podejmowanie działań w zakresie wyłapywania zwierząt bezdomnych i umieszczania ich w schronisku,
    d) zapobieganie bezdomności zwierząt,
  23. podejmowanie działań w zakresie gotowości zwalczania chorób zakaźnych zwierząt,
  24. podejmowanie działań w zakresie gotowości zwalczania organizmów kwarantannowych,
  25. podejmowanie działań w zakresie gotowości zwalczania, wydawania zezwoleń na uprawę maku i konopi oraz sprawowanie nadzoru,
  26. przygotowywanie projektów decyzji nakazujących zniszczenie nielegalnych upraw maku i konopi,
  27. opiniowanie wniosków dotyczących wydzierżawiania obwodów łowieckich oraz rocznych planów łowieckich,
  28. przeprowadzanie mediacji w celu polubownego rozstrzygnięcia sporu pomiędzy dzierżawcą obwodu łowieckiego a rolnikiem,
  29. przeprowadzanie wyborów sołtysów, rad sołeckich oraz izb rolniczych,
  30. poświadczanie oświadczeń rolników składanych przy zakupie nieruchomości rolnych,
  31. szacowanie strat w gospodarstwach rolnych dotkniętych klęskami żywiołowymi,
  32. współpraca i współdziałanie ze służbami i jednostkami pracującymi na rzecz rolnictwa i rozwoju wsi,
  33. realizacja zadań z zakresu Funduszu Sołeckiego,
  34. kontrola parków, placów zabaw, terenów leśnych pod kątem niszczenia mienia, zakłócania ładu i porządku publicznego,
  35. ochrona obiektów komunalnych i urządzeń użyteczności publicznej - obsługa monitoringu wizyjnego.
Wytworzył:
Udostępnił:
Leszek Wójcik
(2008-05-05 12:44:46)
Ostatnio zmodyfikował:
Piotr Bubula
(2020-06-25 16:00:00)
 
 
liczba odwiedzin: 5531943

Biuletyn Informacji Publicznej wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.

X