☰ Menu Prawe Menu ☰
Urząd Miejski w Strzegomiu
Herb Gmina Strzegom

Czwartek 13.05.2021

A A A A
A A+ A++
zaawansowane

Wydział Gospodarki Lokalowej

Wydział Gospodarki Lokalowej

Naczelnik Wydziału: Wioleta Wnęk-Soczyńska
Tel: (74) 8560 522

Wydział Gospodarki Lokalowej podlega bezpośrednio Burmistrzowi.

Do kompetencji i zadań Wydziału Gospodarki Lokalowej należy w szczególności:

  1. gospodarowanie zasobem lokali mieszkalnych Gminy,
  2. planowanie i nadzór nad realizacją remontów gminnych zasobów mieszkaniowych,
  3. wskazywanie lokali mieszkalnych oraz pomieszczeń przynależnych wynajmowanych na zasadach umowy najmu,
  4. rozpatrywanie wniosków o przydział lokali,
  5. przygotowywanie rocznych list przydziału lokali socjalnych i mieszkalnych oraz lokali zamiennych,
  6. przygotowywanie umów i aneksów o najem lokali gminnych,
  7. przedstawianie propozycji przydziału lokali mieszkalnych,
  8. wystawianie zaświadczeń celem uznania wstąpienia w stosunek najmu na podstawie przepisów regulowanych Kodeksem cywilnym,
  9. obsługa spraw związanych z nawiązaniem umowy najmu po opuszczeniu lokalu przez dotychczasowego najemcę,
  10. załatwianie spraw dotyczących zamiany lokali,
  11. przygotowywanie wypowiedzeń najmu,
  12. obsługa spraw związanych z przywróceniem tytułu prawnego do lokalu po spłacie zadłużenia,
  13. dokonywanie analizy i oceny potrzeb mieszkaniowych oraz możliwości ich zaspokojenia,
  14. prowadzenie spraw związanych z wyrażaniem zgody na podnajem lokalu, na jego przebudowę, zmianę przeznaczenia oraz wprowadzenie ulepszeń w lokalu,
  15. nadzór nad przestrzeganiem zasad porządku domowego w lokalach stanowiących własność gminy,
  16. nakazywanie udostępniania lokalu,
  17. egzekucja w sprawach lokalowych i usuwania skutków samowoli lokalowej,
  18. dokonywanie analiz i kontroli gospodarowania zasobami mieszkalnymi,
  19. współpraca z zarządcami budynków wspólnot mieszkaniowych z udziałem Gminy,
  20. nadzór i weryfikacja kosztów wykonawczych remontów w mieszkaniowym zasobie gminy oraz innych nieruchomościach,
  21. prowadzenie spraw remontowych, hydraulicznych, energetycznych i gazowniczych w lokalach mieszkalnych i użytkowych będących własnością gminy Strzegom (pogotowie techniczne),
  22. opracowywanie i aktualizacja Wieloletniego Programu Gospodarowania Mieszkaniowym Zasobem Gminy Strzegom,
  23. wystawianie faktur VAT najemcom lokali gminnych za różnice wodomierzowe.

 

Wytworzył:
Udostępnił:
Leszek Wójcik
(2008-05-05 12:47:14)
Ostatnio zmodyfikował:
Wojciech Laskowik
(2019-07-03 07:17:49)
 
 
liczba odwiedzin: 5531854

Biuletyn Informacji Publicznej wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.

X